kadim bilgeliğin yolculuğu devam ediyor...
Siyaset

EZELİ SİYASİ DİNİN EBEDİ EDEBİ DİLİ - BÜYÜLÜ GERÇEKLİK - Büyünün Gerçekliğinden, Gerçekliğin Büyüsüne CİLT 1

HALİS ÇETİN



"Önce ‘Söz’ vardı. ‘Sonra Söz, Dil oldu. Sonrasında Dil büyü oldu. Dil büyü ile birdi ve Dil büyüydü. Her şey büyünün aracılığıyla var oldu, var olan hiçbir şey büyüsüz olmadı. Gerçek ondaydı ve gerçek insanların büyülü ışığıydı."

Büyülü ışık karanlıkta parlardı ve hiçbir karanlık onu alt edemezdi. Büyü ile Dil alaşımı büyülü sözlük doğurdu. Büyücü sözcüler büyülü sözlüklerle büyülü sözler üretip büyüleyici ‘Dil’ler ürettiler. Büyüleyici diller büyüsel dinler yarattılar. Büyüsel dinlerin büyüleyici dilleri büyüsel siyasetler yarattı. Büyücü siyasetçiler ‘siyaset gerçek din olsun!’ dediler; siyaset hemen gerçek din oldu. Gerçek dinler büyüyü mutlak gerçekliğe dönüştürdüler. Mutlak gerçeklikler kutsal diller ve mutlak sözlükler ürettiler. Gökyüzünde cennet aramaktan vazgeçen insanlar kovuldukları/düştükleri yeryüzü cehennemini cennete dönüştürmek için gökyüzünün/cennet büyüsü ile yeryüzünün/cehennem gerçekliğini alaşımlayıp melez ‘Söz’ler ürettiler. Melez sözlerden yeni kuleler, kaleler ve kentler yaptılar. Büyünün gerçekliğinden gerçekliğin büyüsüne evrimlendiler. Farklı dilleri olsa da aynı ‘büyülü söz’lerle konuştular.

Her bir insan ve insanlık durumu ‘Hakikat’ arayışını bırakıp ‘Mutlak Hakikat’i bulmanın/bilmenin seçilmişliği ile kendi hakikat dilini temsil ettiler. Keskin bir kılıç olarak kullandıkları dilleri ile ‘her şeyin her şey üzerindeki terör dünyasını’ yarattılar. Yeryüzünde cennet yaratma ihtirasları gökyüzü cehennemini dahi arzulatır oldu. Dilin dininin ve dinin dilinin büyü ile gerçeği alaşımlayan yapısı cennet ile cehennemi de alaşımladı. Tüm insanlık bu alaşımsal ‘Söz’ virüsünün/mikrobunun gönüllü sözcüleri olarak sadece insanları değil insanlığı da yok ettiler: Büyülü din ve büyüleyici dil salgını yani büyüleyici yasak meyvenin dili ile. Herkes bu ‘Bana/Bize göre’nin yasak meyvesini yiyordu: Söz’e göre, Hakikat’e göre, Söz’ün hakikatine göre ve Hakikat’in sözüne göre meyveleri çoktan çürümüştü; Babil’in büyü kulelerinin büyülü gerçekçilik gölgeleri altında.

İÇİNDEKİLER
ÖN ‘SÖZ’
GİRİŞ YERİNE

BİRİNCİ BÖLÜM
BÜYÜLÜ GERÇEKÇİLİĞİN EDEBİYAT KURGUSU: DİLİN DİLEMMASI

A. BÜYÜLÜ AYNA VE GERÇEK PENCERE: SÖZÜN ÖZÜ VE ÖZÜN SÖZÜ

B. DÜŞSÜ GERÇEKLİK: BİLİNÇALTINDAN BİLİNÇDIŞINA GİDEN ‘KRAL YOLU’

C. BÜYÜ VE GERÇEK ARASINDA ANLAMLAR: BÜYÜLÜ GERÇEKLİK EVRENLERİ

D. BÜYÜLÜ GERÇEKÇİLİK’İN GERÇEKLİK BÜYÜSÜ: FANTASTİK AKIL

E. BÜYÜLÜ GERÇEKÇİLİĞİN AMACI: YEL DEĞİRMENLERİNE KARŞI SAVAŞ

F. BÜYÜLÜ GERÇEKÇİLİK’İN DİL’İ: GELENEK İLE MODERN ALAŞIM

G. BÜYÜLÜ GERÇEKÇİLİK’İN KURGUSU: ÜST-AKIL VE ALT-SESLER

H. BÜYÜLÜ GERÇEKÇİLİK’İN PARADİGMA İNŞASI: POLİTİK ÜST-AKIL VE SOSYAL ALT-AHLAK

I. BÜYÜLÜ GERÇEKÇİLİK’İN KURGU DÜNYASI: BÜYÜNÜN ÖZGÜRLÜĞÜ VE GERÇEKLİĞİN KÖLELİĞİ

J. BÜYÜLÜ GERÇEKÇİLİK’İN ‘DENGE’ PROBLEMATİĞİ: EVRENSEL YASALARIN YERLİLİK ANARŞİSİ

K. BÜYÜLÜ GERÇEKÇİLİĞİN AYNA YANSIMALARI: ‘GERÇEK’ AMAÇLAR VE ‘BÜYÜLÜ’ ARAÇLAR

L. FANTASTİK: ‘MUĞLAK’ MEKÂNLARIN ‘TUHAF’ ZAMANLARI

M. MİT: OLAĞANÜSTÜ DÜNYALARIN KUTSALLIK BÜYÜLERİ

N. EFSANE: GİZEMLİ GERÇEKLİĞİN FANTASTİK BÜYÜSÜ

O. DESTAN: TARİHSEL GERÇEKLİĞİN KUTSAL ‘KAHRAMANLIK’ İMGELERİ

P. MASAL: KÜLTÜREL GERÇEKLİĞİN ‘SOSYOLOJİK’ YENİDEN İNŞASI

R. HALK ANLATILARI/HİKÂYE: BÜYÜLÜ GERÇEKÇİLİĞİN
‘GERÇEKLİK’ KAYNAĞI

S. BÜYÜLÜ GERÇEKÇİLİK’İN ‘BÜYÜK KURGUCU’SU: FANTASTİK DÜŞLER VE ÜTOPİK HAYALLER

İKİNCİ BÖLÜM
BÜYÜLÜ GERÇEKÇİLİĞİN DİN KURGUSU: MİTOLOJİK DİNİN İDEOLOJİK KUTSALLIK İNŞASI

A. BÜYÜLÜ GERÇEKÇİLİĞİN DİNİ: KUTSAL ARAYIŞ

B. BÜYÜLÜ GERÇEKÇİLİĞİN DİNSEL DİKOTOMİK ALAŞIMI: KUTSAL-PROFAN

C. BÜYÜLÜ GERÇEKÇİLİĞİN SEMBOLİK KURGUSU: EVRENSEL İMGELEM EVRENİ

D. BÜYÜLÜ GERÇEKÇİLİĞİN KUTSAL İNSANI: ‘HOMO RELIGIOSUS’

E. BÜYÜLÜ GERÇEKÇİLİĞİN MİTOLOJİK HAYAT KURGUSU:
KAYIP GERÇEKLİĞİN FANTASTİK YOLCULUĞU

F. BÜYÜLÜ GERÇEKÇİLİĞİN MİTOLOJİK EVRENİ: KUTSALIN TİYATROSU

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
BÜYÜLÜ GERÇEKÇİLİĞİN MELEZ DİN KURGUSU: BÜYÜNÜN GERÇEKLİK ALAŞIMI: HIRİSTİYANLIK

A. BÜYÜLÜ GERÇEKÇİ SİYASET VE DİN ALAŞIMININ MİTOLOJİK VE SİYASAL TEOLOJİK EMPERYAL KURGUSU: ROMA

B. BÜYÜLÜ GERÇEKÇİLİĞİN MİTOLOJİK DİNİ: HIRİSTİYANLIK

C. BÜYÜLÜ GERÇEKÇİLİĞİN ORGANİZMİK/MİTOLOJİK DİNSEL BÜTÜNLÜK İNŞASI:İNKARNASYONEL HIRİSTİYANLIK

D. BÜYÜLÜ GERÇEKÇİLİĞİN MİTOLOJİK DİN KURGUCUSU: PAVLUS

E. PAVLUS’UN MİRASI: KAYIP MİTOLOJİK FANTAZMANIN BÜYÜLÜ GERÇEKÇİLİK YOLCULUĞU

DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
BÜYÜLÜ GERÇEKÇİLİĞİN SİYASAL İKTİDAR KURGUSU: BÜYÜLÜ AMAÇ, BÜYÜLÜ AKIL VE BÜYÜLÜ YALANLAR

A. PLATON: BÜYÜLÜ ‘DEVLET STRATEJİSİ UZMANI’ İLK ‘BÜYÜK KURGUCU’

B. NİCCOLO MACHIAVELLI: ‘İKTİDAR STRATEJİSİ USTASI’ ‘YAŞLI ŞEYTAN’, GENÇ TANRI
C. THOMAS HOBBES: ‘BİLİM-KURGU, KORKU/GÜVENLİK VE
KOMPLO KURGUCUSU’

BEŞİNCİ BÖLÜM
BÜYÜLÜ GERÇEKÇİLİĞİN SİYASAL İTAAT KURGUSU: BÜYÜLÜ AMACIN BÜYÜLENMİŞ ARAÇLARI

A. JEAN JACQUES ROUSSEAU: ‘MEŞRUİYET/İTAAT STRATEJİSİ UZMANI’

B. GEORG WILHELM FRIEDRICH HEGEL: ‘TANRI PLANLARI’ UZMANI

ALTINCI BÖLÜM
BÜYÜLÜ GERÇEKÇİLİĞİN MODERN DEVLET KURGUSU: BÜYÜLÜ AMACIN BÜYÜCÜ AKLI VE BÜYÜLENMİŞ AHLAKI

A. BÜYÜLÜ MODERN DEVLET GERÇEĞİ: BÜYÜNÜN AKIL VE AHLAK BOZUMU

B. BÜYÜLÜ TOTALİTER GERÇEKLİK KURGUSU: ‘KÖLELİK YOLU’

Temin Edebilirliği: Mevcut Yayın Tarihi: 2020
ISBN: 9789759000950 Baskı Sayısı: 4. Baskı
Sayfa Sayısı: 720 Cilt Tipi: Karton Kapak
Kağıt Cinsi: Kitap Kağıdı Boyut: 15x23 cm
Kategori: Siyaset, Felsefe Genel Yayın Yönetmeni: Serhat Buhari BAYTEKİN
Yayın Yönetmeni: Selman Salim KESGİN Editör: Tamer KOPARAN
İç Tasarım: Yeter BAYSAL Kapak Tasarım: Bekir Kenan ÇOŞGUN

En Çok Satanlar

Sosyoloji

Uluslararası İlişkiler